Pages

fredag 7. oktober 2011

Ikke kunstner...

Det står "maler" på min profil, men retter opp den misforståelsen før den oppstår: Jeg er ikke kunstner, ingen utstillinger med kanapeer og champagne for meg, hehe!
Jeg er ansatt hos en "Santonnier" - en provençalsk julekrybbemaker, og sitter hele året og maler store og små figurer til julekrybben. Det spesielle med den provençalske krybben er at Jesusbarnet nesten er en bifigur! Man setter opp en hel landsby med landskap, hus, dyr, personer og personligheter; reelle, litterære eller symbolske, alle i provençalske drakter.


Jeg er så heldig at jeg har hjemmeatelier - og det er i skrivende stund pakket i bagasjerommet. Jeg skal nemlig DIT - til huset mitt, hjemmet mitt, paradiset altså!
Og skal ta masse bilder!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar