Pages

mandag 26. september 2011

Snegler er faktisk godt!

Det første spørsmålet du vil få fra en franskmann er: "Hva spiser dere i Norge?" Garantert.  ALT dreier seg om mat, og skjer det noe, så skjer det rundt et matbord, til nød på kjøkkenet. Si meg hva du spiser, så ser jeg hvem du er.

Ikke si: "Husker du den fjellturen da jeg datt og slo pusten ut av meg?" Nei, du må si: "Husker du den fjellturen hvor vi spiste en fantastisk kålsuppe etterpå, på en kro hvor eieren hadde vært chef på "Norway"?  Da får du svar.

Mat er kunst. Alt du trenger er en gaffel.



De sier selv at ALT er spiselig, bare det er vel tilberedt.


8 kommentarer:

  1. Ja, hvordan smaker snegler egentlig?

    SvarSlett
  2. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  3. Måtte slette, for jeg fikk ikke til å lage et stort SMIL for å vise hvor blid jeg ble!

    Sneglene blir lagt i bur med massevis av timian og rosmarin, de får smaken av det de spiser.

    Her i syd blir de som regel tilberedt med hvitløk-og persillesmør etterpå.
    Innimellom der er det en prosess hvor jeg aldri er til stede, den innebærer nemlig en masse slim ... lar svigermor gjøre det, og vil helst ikke vite noe om det ...

    SvarSlett
  4. Nei, jeg vil heller ikke vite noe om slimdelen...
    Mannen min er veldig imponert over knivsamlingen din.
    Hadde ikke hjerte til å scrolle så han kunne se teksten under bildet. ;)

    SvarSlett
  5. Det er noen tollekniver jeg fant i kjelleren etter foreldrene mine, og jeg ville ikke at de bare skulle legges i en kasse i en kjeller igjen. De er velbrukte, og har nok vært på en del fisketurer. Det er en dolk der, som jeg mistenker har vært gjenbruk av noe slag.
    Limet fra den limpistolen er lett å fjerne, så ingenting er ødelagt. =)

    SvarSlett
  6. Neida, trodde ikke de er ødelagt. :)
    Han samler på kniver, og er friluftsmenneske, så han føler seg naken uten en god kniv.
    Og jeg synes det er et stilig kunstverk du har laget. :)
    Du er ordentlig fantasifull.

    SvarSlett
  7. Hva syntes svogeren om Bortløpen hare og fantasisuppe? Eller har du aldri servert det?

    SvarSlett
  8. Joda, han tar det som en mann - en fransk mann; mao, da disker han opp med mat...

    SvarSlett