Pages

fredag 24. mai 2013

SKROT !

Jeg er impulsiv, - bare jeg får tid til å tenke meg om...


                         Emmaüs. Alle franskmenn vet hva Emmaüs er. Noe du vil kvitte deg med ? Bare ring Emmaüs, de kommer og henter.

Etter å ha saumfart ALLE interiørbloggene på NIB måtte jeg bare se realitetene i øynene; koste hva det koste vil, jeg må få tak i en gammel dør og ha som sengegavl !

Det er jo helt klart at jeg trenger en sengegavl av noe slag her :




Så jeg raser av gårde i Fingerbølet, (- som onde tunger kaller bilen min)

Ah, vent litt :
Illustrasjonsbilde av Fingerbølet etter at de hadde ledd seg ferdig på plantesenteret :


Så jeg raser altså av gårde, - til skraphandlerne Emmaüs, -  strener direkte dit de har ting og tang stående ute for vær og vind, (- regn, snø og frost,- her må man tråle ofte, før ting blir ødelagt) og jeg SER (halleluja !) DEN PERFEKTE DØR !!!

Huker meg fast i den første og beste Emmaüs-beboeren, drar ham med meg for å vise ham hva jeg vil kjøpe, fast bestemt og lykkelig,( men ikke altfor lykkelig, ellers stiger prisen; jeg er ikke SÅ rik lixsm...)

MEN ! Underveis ser jeg disse ;  (Nei, nei nei nei !)



 Og får fullstendig nostalgi - syndrom ! Farmor hadde nemlig nøyaktig sånne beslag på sin dør ! Og bare jeg ser på dem kjenner jeg lukten av nybakt brød, kalvedans, blonder, multer...

Bare SE på de beslagene da !



Men hva i helsike skal jeg gjøre med disse dørene ? Selvfølgelig kjøpte jeg dem ! ( - og IKKE den døren som skulle bli sengegavl ...)

De passer inn ... INGEN STEDER ! Noen idéer ?


Bisous, og god helg =)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar