Pages

søndag 20. november 2011

Unnskyld, alle sammen!

Unnskyld, alle sammen!

Min morfar hadde verdens beste unnskyldning, og den kan brukes til ALT! 

I mormors hus luktet det alltid nybakt brød, og alt var gnistrende rent og skurt med grønnsåpe. Hun hadde en hånddrevet pumpe på kjøkkenet, så i prinsippet kan man vel si hun hadde innlagt vann. Men drikkevann hadde hun i en sinkbalje i bislaget, med en øse til å helle i glass. Og mormor hadde jernkustus når det kom til hygiene.
Så en dag tok hun morfar på fersken i å drikke direkte fra øsen, oj oj oj !

Hans alibi for det?  " Jamen, æ ser jo så dårlig !" 

Ho Mor og meg.
 
Og jeg skylder alle dere som har vært så hyggelige med meg - en stor unnskyldning; jeg har vunnet noe, fått følgere, og fått kommentarer som jeg ikke har svart på ... beklager!

Det er da vel ikke sånn at Hr. Google tuller med meg?  Kan da ikke innrømme åpent at jeg er et surrehue på nett ? Ingen ville da finne på å påstå at de går seg bort på sin egen blogg?

Så jeg tyr til avarten av morfars alibi; det er nok fordi jeg er så nærsynt ... for man skal jo ikke skylde på andre.
(Men egentlig er det Hr. Google sin skyld !!!  Han får ikke bestemt seg om hvor mange følgere jeg har, nekter å la meg bli følger hos andre, viser meg ikke alle kommentarene, og holder meg ikke oppdatert!)


Jeg er jo en vinner!
Manuela med bloggen Mrs. Hardy hadde en utfordring om bloggnavn, og "Mr. Random" trakk Persilleparsellen som vinner! Og jeg som trodde sånne utfordringer bloggere i mellom bare var for moro skyld!
Jeg tør nemlig ikke være med på "Give-Aways" - i tilfelle jeg vinner! (Utland, ekstra porto, tenk om det er noe stort og tungt og sånn ... ja jeg er litt tullete...)
For jeg hadde veldig lyst til å være med på trekningen hos Hjørdis i Hidlesundet, men jeg så ikke kommentaren - invitasjonen til meg- Hr. Google hadde gjemt den!

Jeg ljuger litt når jeg sier det er første gang i mitt liv jeg har vunnet noe; ved nærmere ransaking av hukommelsen har jeg vunnet hele TO ganger før!

DENNE - i bowling,
- eneste gangen i mitt liv jeg har klart en "strike", kanskje fordi jeg ikke prøvde?

 (Å, filler'n ! Kan noen være så snill å gå inn og tørke støvet av den?)

Og DENNE vant jeg på en julebingo:

(Bildet er fra "huttetu-leiligheten", ikke fra "huset")

Kan jo ikke si annet enn at de er nyttige ... hmmm ... kommer ikke på noe mer å si om dem, nei ....

Så tusen takk til dere alle sammen som gir meg så mye hyggelig oppmerksomhet, og velkommen til nye følgere! Pynter med litt blomster til ære for dere:

2 kommentarer:

  1. Jeg har kost meg med ditt morsomme innlegg! Gratulerer med gevinsten! Synd du ikke ble med på min give away da:-)
    Så nydelig hortensiaen din blomstrer!! Så stor den er!! Praktfull! Og skjønne bilder fra din barndom! For en plass du vokste opp!
    Ønsker deg en fin kveld, Doris!
    Klem:)

    SvarSlett
  2. He-he, festlig innlegg :-) Praktiske ting du har vunnet da :-)

    Ønsker deg en fortsatt fin uke
    Klem*

    SvarSlett