Pages

søndag 18. september 2011

Kanin? Hvilken kanin?

Nå begynner jeg å bli litt lei. Tenker bare på å vaske hender ordentlig! Gni shampo i håret med begge hender! Og *piuuuh* gi Thor et bad! Han som absolutt IKKE vil bli klappet på hodet av hånd med skinne, han skulle bare visst hva som venter ham så snart jeg kan ta av den skinnen og kan ha hånden i vann...

Men, siden jeg sitter og fyller et tøydyr med lavendel, får han ligge med hodet på fanget mitt likevel. Hele stuen dufter av lavendelen, og den dekker NESTEN over dunster av hund som burde bades.

Jeg skulle ønske Alma Lynne hadde gitt ut en bok om interiøret sitt, aller helst med mønster til de nydelige tøydyrene hun lager. Jeg har søkt overalt, men finner bare korsstingsmodeller av henne. Jeg fikk denne boken i gave for, hm, 16 år siden:





Jeg kan ikke holde i noen heklenål ennå, men synål går bra, så for å ikke føle meg helt unyttig, ville jeg prøve å lage en liten tøykanin av den typen Alma Lynne har avbildet i boken sin:




Prøver å finne frem til et mønster på engenhånd, prøver og feiler. Feiler egentlig ganske mye. Har fått gnagsår av skinnen, men det er lovlige smerter, helt i orden, jeg gir ikke opp. Aldri.

Sa jeg kanin? Jeg mente selvfølgelig RÅDYR! Det var et RÅDYR jeg ville lage! Det blir nøyaktig slik jeg hadde bestemt fra begynnelsen. Nemlig. Akkurat som headingen på bloggen.




Det blir nok en kanin etterhvert, enn så lenge er det bare å gå fort og se glad ut!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar